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capa do ebook THE MAGNETIC PASSIVE AND SLIDING BEARING SYSTEM WITH MAGNETIC REPULSION TO AVOID PIVOT WEAR

THE MAGNETIC PASSIVE AND SLIDING BEARING SYSTEM WITH MAGNETIC REPULSION TO AVOID PIVOT WEAR

 

Este trabalho apresenta o desenvolvimento de uma suspensão magnética para o dispositivo de calibração do Detector Schenberg. Este dispositivo deve girar uma massa composta de quadrupolo a uma velocidade de 96.000 RPM, portanto pertence à categoria de máquinas de alta velocidade. Um rolamento híbrido que combina um rolamento magnético passivo radial com um rolamento deslizante axial (rolamento magnético passivo e deslizante) foi proposto. Um protótipo físico reduzido foi construído e testado. Embora o protótipo tenha sido testado em velocidades próximas a 12.0000 como primeiro teste, o pivô responsável pela parte deslizante da suspensão apresentou algum desgaste no ponto de contato. Para diminuir o desgaste de um sistema de suspensão magnética axial foi adicionado. A suspensão foi testada novamente e nenhum sinal de desgaste no pivô foi detectado.

 

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THE MAGNETIC PASSIVE AND SLIDING BEARING SYSTEM WITH MAGNETIC REPULSION TO AVOID PIVOT WEAR

  • DOI: 10.22533/at.ed.08820240825

  • Palavras-chave: Suspensão magnética, Suspensão passiva e deslizante

  • Keywords: Magnetic suspension, Passive and sliding suspension

  • Abstract:

     

    This work presents the development of a magnetic suspension for the calibration device of Schenberg Detector. This device should rotate a composite quadrupole mass at a speed of 96,000 RPM, therefore belongs to the high-speed machines category. A hybrid bearing that combines a radial passive magnetic bearing with an axial sliding bearing (magnetic  passive and sliding bearing) was proposed. A reduced physical prototype was built and tested. Although the prototype has been tested at speeds close to 12,0000 as first test, the pivot responsible for the sliding part of the suspension presented some wear in the contact point. To decrease wearing an axial magnetic suspension system was added. The suspension was tested again and no sign of wear on the pivot was detected.

  • Número de páginas: 8

  • Carlos Frajuca
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